fbpx

Jeres bedste tips til alternativ fredagsslik

Vi spurgte jer på Instagram og Facebook om jeres bedste alternativ til fredagsslik.

I er kommet med VILDT mange gode tips, og her er de: 

  • Bananer skåret i skiver og vendt i kokosmel, æbler i skiver vendt i kanel, jordbær dyppet i en god mørk smelte chokolade
  • Gulerodsstænger og guacamole
  • Æblestykker med peanutbutter – til os der ikke er så gode til lakrids
  • Falsk risalamande, skyr, hytteost , mandelessens, mandelsplitter og vanille, toppet med lidt rabarber kompot
  • Grønsags stave med dip
  • Sorte oliven
  • Dadelkugler; 100 g dadler + 1/2 dl havregryn blendes + 1 spsk mandelsmør + 1 spsk kakao + 1/2 tsk lakrids pulver – blandes og rulles i ekstra lakrids pulver
  • Riskiks
  • Æble skåret i både og drysset med lakridspulver
  • Mini champagnebrus og københavnerstang, 50-60 kcal pr. is
  • Portvin. Sådan et lille glas der nydes langsomt kan godt afhjælpe trangen til fredagsslik
  • Frosne kirsebær, decaf med et styk pålægschokolade til, figenstang
  • Proteinfluff
  • Frosne vindruer
  • Riskiks med skrabet peanutbutter smager 😋 ca 70 kcal pr. kiks
  • Bett’r chokolade kokoschips fundet i Føtex eller på nettet
  • Banan skåret i skiver, tag to skiver, put peanut butter imellem, sæt på en pind, dyp halvt eller helt i mørk chokolade, drys evt med hakkede nødder – og så i fryseren
  • Frugtsalat
  • Bananis; en frossen banan skåret i skiver. Lidt mælk – mini eller plante. Toppings – evt kokos, mandler og hvis tilladt en enkelt stor firkant mørk chokolade. En tur i minihakkeren og du har den skønneste banan softice med chrunch
  • Keep it simple. Jeg er mere til det salte end det søde.
    En skål rå og friske fjordrejer, som jo er i sæson nu, ledsaget af et glas knastør Fino eller Manzanilla
  • Blåbær og mandler – nipse og haps. Må rødvin nævnes?
  • Jordbær/banan Shake: 1 banan, frosne jordbær, Cheasy vanille yoghurt. Blend det hele sammen
  • Vand og gå tidligt i seng 😅
  • Æbler skåret i tynde både drysset med rå lakridspulver. Nemt, hurtigt og lækkert
  • Jordbærshake, 2 pers.; 
    150 gram frosne jordbær
    2 dl minimælk
    1 scoop whey 100, bodylab jordbær/hvid chokolade smag

Mangler du flere gode ideer til mellemmåltider?

Se alle vores måltidslister her.

Del gerne

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email

Seneste indlæg

Os bag MapDiet

Ved tasterne på bloggen samt i virksomheden MapDiet finder du to erfarne kliniske diætister. Anne Louise Knudsen og Stine Junge Albrechtsen har begge mange års erfaring som selvstændige diætister, foredragsholdere og undervisere. De brænder begge for deres fag og er eksperter i at levere viden om kost, træning og livsstil i et sprog alle kan forstå og uden løftede pegefingre. Kort sagt formidling i øjenhøjde og med realistiske målsætninger.

Anne Louise & Stine Junge

Luk menu
×
×

Kurv